Kerékpár: Tour, pénzdíjak, rádiók
Alig három héttel a Tour de France kezdete előtt még mindig vannak olyan versenyzők, akik nem kapták meg a a tavalyi Tourról nekik járó pénzdíjakat. Köztük van Cédric Vasseur is, aki időközben visszavonult a versenyzéstől, és mint a Profi Kerékpárversenyzők Szövetségének (CPA) elnöke próbálja a versenyzők érdekeit képviselni.
Cédric Vasseur hamarosan találkozni fog a Tour de France versenyigazgatójával, Christian Prudhomme-mal, hogy egyeztessenek a pénzdíjak és a verseny közbeni rádióhasználat ügyében.
Pénzdíj
"Csak a mai napon három versenyző küldött nekem SMS-t, azt kérdezvén, hol a Tour-on nyert pénzük." - mondja Vasseur. A CPA még áprilisban jelezte, hogy a tavalyi Tour pénzdíjait csak az összetett versenyre vonatkozóan fizették ki, és azt is csak a külföldi versenyzőknek.
"Én is ebben a helyzetben vagyok: nyertem tavaly egy szakaszt, de nem láttam még egy eurót sem a pénzdíjból. Meg kell állapodnunk az ASO-van [a versenyt szervező céggel], hogy ilyen helyzet még egyszer nem fordulhasson elő. Az lenne jó, ha a versenyszervezők szerződésben rögzítenék a CPA-val, hogy a versenyt követő 90 napon belül kifizetik a pénzdíjakat. Ez felelne meg a vonatkozó szabályoknak. Meg kell erről állapodnom Prudhomme-mal még a Tour rajtja előtt, mert ha úgy érkeznek meg a rajthoz a csapatok, hogy a versenyzők fele még mindig a pénzét várja, nagy lesz az elégedetlenség." - folytatja Vasseur.
Rádió
Vasseur büszkén mesélt a nemrégiben lezajlott sikeres szavazásról a verseny közbeni rádióhasználat ügyében. A CPA az összes versenyzőt megkérdezve arra az eredményre jutott, hogy mintegy 70%-uk támogatja a versenyek közbeni rádióhasználat engedélyezését, míg 30% szerint kellene azt megtiltani. A többség azzal érvel, hogy a rádió nagy segítség a vészhelyzetekben, az esetleges akadályokról gyorsabban információhoz juthatnak a versenyzők, és az őket kísérő gépkocsiknak is kevesebbet kell a mezőnyközepén haladni, ha rádión tudnak egyeztetni a versenyzőkkel. Ezen felül persze a rádió a a csapattagokkal és az csapat igazgatójával való kommunikációt is megkönnyíti. A rádió ellenzői azt hangoztatják, hogy nélküle a versenyzők jobban magukra lennének utalva versenyzési taktikájuk megválasztásában, így a versenyek máshogy, jóval kiszámíthatatlanabbul, érdekesebben alakulnának.
Vasseur a rádiók betiltása helyett a rádión kapható versenyinformációk bizonyos fokú korlátozását fogja kompromisszumként javasolni az ASO-nak. „Megőrizhetnénk a nagy fokú biztonságot azzal, hogy használjuk a rádióinkat, ugyanakkor a verseny első részében a hivatalos rádión - Radio Tour - keresztül kiadott versenyinformációkat erősen korlátozhatnánk, így mindenki jóval lassabban szerezne tudomást a pontos helyzetről, ami érdekesebbé tehetné a versenyt. Ez egy jó kompromisszum lenne."
Egy ilyen megoldás kétségtelenül elősegítené a szökevénycsoportok kialakulását a Tour legfontosabb szakaszain. Kérdés persze, hogy mit fog szólni a javaslathoz az ASO.
Forrás: http://www.cyclingnews.com/
Képek:
http://www.cpasite.org/
www.velo-club.net
http://team.bikehugger.com/redlands/index.html
Hasonló cikkek
Kerékpár - keménynek ígérkezik az idei Tour de France
Kerékpár - különleges készültség a Touron
Kerékpár - 2017-ben Düsseldorfból indul a Tour
Kerékpár - bemutatták a 2016-os Tour de France útvonalát
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498