150 milliárd gazdasági lehetőség rejlik a kerékpározásban
A hazai kerékpározás fejlesztéséhez 120 Mrd Ft befektetésére van szükség, melyhez 2014 -2020 között Magyarország számára elérhető Európai Uniós források hatékony igénybevétele szükséges, amellyel a következő 7 éves időszakban 150 Mrd Ft megtakarításra, gazdasági nyereségre számíthat Magyarország – értenek egyet a hazai kerékpáros civil szervezetek által létrehozott Kerékpáros Kerekasztal tagjai abban a dokumentumban, amelyet a kormány képviselőinek nyújtottak át pénteken.
A European Cyclists' Federation (ECF), a Kerékpáros Magyarország Szövetség (KMSZ), a Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége (KETOSZ), a Magyar Kerékpárosklub (MK), a Magyar Kerékpársportok Szövetsége (MKSZ), a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség (MKKSZ) és a Magyar Természetjárók Szövetsége (MTSZ) 2013. februárjában létrehozta a Kerékpáros Kerekasztalt (KEKE). A KEKE 2013 nyarán elkészítette a Nemzeti Kerékpáros Koncepciót, amely dokumentum az Európai Unió 2014-2020 időszakra vonatkozóan a kormányzat számára ajánlásokat fogalmaz meg.
A KEKE tagjai a koncepciót eljuttatták az országos döntéshozóknak és a koncepció alapján készült Kerékpáros Charta-hoz eddig 13 város csatlakozott. A kormányzat 2013 októberében vitára bocsátotta az operatív programok tervezeteit, melyek kapcsán a KEKE, a már említett koncepció és charta szellemében módosításokat javasol. A módosítási javaslatok átadására 2013. november 15-én rendhagyó módon a kerékpározás nemzetgazdasági hasznosságát jelképező bankjegy kézbesítése mellett került sor a Nemzetgazdasági Minisztériumban és a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban.
Bodor Ádám (ECF) összefoglalva elmondta, hogy javasolt feltétlenül szükséges befektetések értéke 7 évre kb. 120 Mrd Ft, miközben a kerékpározás ugyanezen 7 alatt 150 Mrd Ft gazdasági hasznot, megtakarítást hozhat az ország számára. A javaslatok részben már szerepelnek az Operatív Programok aktuális változataiban, de különösen a kerékpáros közlekedés – hasonlóan a közlekedési ágazat egészéhez alulreprezentált. Sürgette a kormányzatot, hogy tekintse a kerékpáros közlekedés és turizmus fejlesztését a gazdaságfejlesztés eszközének és biztosítson megfelelő forrásokat, építse be az átadott javaslatokat az Operatív Programok tervezeteibe.
Forrás: velo.hu
Hasonló cikkek
Kerékpár - kerékpárosbarát településeket díjaztak
Kerékpár - egy vérpezsdítő bringásvideó
Kerékpár - balesetmegelőző "okos" sisak bringásoknak
Kerékpár - bezöldülnek a bécsi kerékpárutak
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498