100 millió elektromos kerékpár Kínában
- cimkék:
- e-bringa,
- Kína,
- közlekedésbiztonság,
- kerékpár,
- elektromos kerékpár
A zöld közlekedés jegyében Kínában az elmúlt években a kormány támogatta, hogy a lakosság autók helyett elektromos kerékpárt használjon a közlekedésben. Ennek eredményeként Kína hamar a világ legnagyobb elektromos kerékpár piacává vált.
Köszönhetően a kormánytól érkező támogatásnak, valamint a kínai közlekedésben a kerékpározás hagyományosan jelentős szerepének, a kínai utakat az elmúlt néhány évben elárasztották az elektromos kerékpárok. 2008-ban kínaiak vásárolták meg a világon összesen eladott e-bringák 90 százalékát, mintegy 21 millió darabot. (Összehasonlításul az USA-ban az éves eladások 200.000, míg Japánban 300.000 darab körül mozognak.)
Kínában jelenleg kb. 25 millió autó és kb. négyszer ennyi elektromos kerékpár közlekedik. „A motorok túl veszélyesek, az autók túl drágák, a tömegközlekedés túl zsúfolt, a hagyományos kerékpárok pedig túl fárasztóak - ezért vesznek az emberek elektromos kerékpárt.” – magyarázza az egyik kínai gyártó cég képviselője. A mai modellek egy feltöltéssel már képesek 100 kilométert is elfutni, ami bőven elég a napi munkába járáshoz. Egyes szakértők szerint ami ma történik Kína közlekedésében, az jól jelzi, hogyan alakulhat át a jövő közlekedése más országokban is.
Persze az elektromos kerékpárok tömeges megjelenése gondokat is okozott a közlekedésben. Bár a kínai kormány 20 km/h-ban határozta meg az elektromos kerékpárok legnagyobb megengedett sebességét, a gyártók a vásárlók igényeinek megfelelően egyre erősebb gépeket építenek, melyekből a sebesség leszabályzók könnyen kiszerelhetőek, így az e-bringások egy része a megengedettnél jóval gyorsabban furikázik.
Az e-bringákkal okozott balesetek száma az utóbbi években rohamosan megnőtt. A kínai Hangzhou városban végzett adatgyűjtés szerint az elektromos kerékpáros bekövetkezett halálos balesetek száma 2004-2008 között hatszorosára nőtt. A több mint 6,5 millió lakosú városban 2004 és 2008 között a nem halálos kimenetelű elektromos kerékpáros balesetek száma (100.000 főre jutó) 3,65-ről 13,4-re emelkedett, míg a halálos balesetekre vonatkozó hasonló adat 0,29-ről 1,91-re nőtt. A meghalt elektromos kerékpárosok 58 százaléka 30 évnél fiatalabb volt.
A balesetek megelőzése érdekében az egyik közlekedésbiztonsági szaklap a kerékpáros sisakok kötelezővé tételét valamint a kerékpárutak minőségének javítását javasolja a kínai kormánynak.
Forrás és kép: http://www.bikeradar.com, http://www.time.com, http://www.huffingtonpost.com
Hasonló cikkek
Az elektromos kerékpár lehet a jövő városi közlekedési eszköze
A világ legkönnyebb elektromos kerékpárja
Kerékpár - keménynek ígérkezik az idei Tour de France
Kerékpár - litván győzelem a Tour de Hongrie harmadik szakaszán
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
én forgalmazok elekrtomos kerékpárokat.mindegyikbe van egy ugynevezett felező ,ami ha össze van dugva,csak 15el tud menni,de a tapasztalat az,hogy jön a bácsi(akinek össze dugjuk a felezőt)hogy miért megy ilyen lassan,mikor a szomszéd csak ugy elviharzik mellette,és már támad is,hogy feljelent a hatóságoknál,mikor mondom neki hogy sok lesz a 30(ha széthúzom a felezőt)...a kreszben van,hogy 300watt teljesitmény alatt kerékpárnak minősül,felette,segédmotornak(sisak,jogsi,ezért a kisebb teljesitményüek a népszerűek..mentem olyan el.robogóval,ami 2kilowattos!!!volt,ment 60al simán,a lámpánál a kocsikat simán legyorsulta,egy töltéssel elment valamivel több mint100!!kilit.az eléggé bosszant,mikor jön a 10en éves gyerek,hogy neki kell az elektromos(kérdem is tőle,miért fáj a lábad??itt a bicaj helyette,még olcsóbb is(lusták a mai fiatalok,tisztelet a kivételnek)..mindegy..az a tendencia,hogy az idősebbek veszik meg,mert nem tudnak már olyan jól bicajt tekerni,mütötték őket,satöbbi..ezek az elekromosoknagyon igénytelenek,alig kell őket gondozni(elég sok munkám van benne hogy idáig eljussunk),az akkumlátorok,ha jó a gazda,elmegy 4évet is,mire cserélni kell..sokat tudnék még irni e témából,egyenlőre ennyi