Toronto új polgármestere nem kedveli a bringásokat
Rob Ford, Torontó új polgármestere nem pártolja a kerékpáros közlekedést a városon belül. Egyik korábbi elhíresült beszédében kijelentette „a kerékpárosok az idegeimre mennek”.
Rob Ford néhány éve nagy felzúdulást keltett a helyi médiában, amikor így nyilatkozott a kerékpárosokról: „Nem támogatom a kerékpársávokat az úttesten. Az utak a buszoknak, autóknak és teherautóknak épülnek. Vérzik a szívem amikor valaki meghal, de csak saját maguknak köszönhetik ami velük történik.” Ford szerint a kerékpárok közlekedését az úttesten nem lehet biztonságosan megoldani, erre csak a járdákon kijelölt kerékpársávok adnak lehetőséget. Egy másik beszédében Ford megjegyezte, hogy a kerékpárosok már az idegeire mennek.
Idén nyáron Rob Ford által egy érdeklődő választópolgárnak küldött emailjében benne felejtett egy érdekes mondatot, ami a szókimondásáról ismert politikus számára különösen kellemetlen volt. Cathie Besso választópolgár arról érdeklődött a képviselőnél, hogy mik a tervei a városi kerékpárutakkal, kerékpársávokkal kapcsolatban. Ford válasz emailjében a szokásos bevezető szöveg után vastaggal szedve egy mondat volt az egész második bekezdés: „Konkrétumok nélküli választ adni a kérdésre” ("Insert vague response on policy.")
Azért néhány konkértum már látszik. A polgármesternek a városi közlekedés fejlesztésére vonatkozó terveiből annyi kiolvasható, hogy a cél a bringák száműzése a városi utakról. A tervek szerint új kerékpársávokat a jövőben elsősorban kiszélesített járdákon lehet kialakítani, úttesten pedig csak olyan utcákban, ahol ezt a helyi közösség kifejezetten támogatja, és ahol ez nem okoz fennakadást az autóforgalomban. Szerepel viszont a tervekben 100 kilométernyi terepkerékpározásra alkalmas útvonal kialakítása, elsősorban a város külső kerületeiben, korábbi vasúti töltések és csatornák mentén.
A Torontói Kerékpáros Egyesület szóvivője szerint ők igyekeznek majd az új polgármesterrel is együttműködni. Szerintük remek ötlet a terepkerékpározásra alkalmas útvonalak fejlesztése, de ez azokon, akik a városban kerékpárral közlekedni szeretnének, nem segít. Az egyesület most azt tervezi, a helyi közösségeket győzik majd meg, hogy a támogtásukkal kezdeményezhessék egyes utcákban a kerékpársávok kialakítását.
Mialatt Ford inkább a városon kívül látná szívesen a kerékpárosokat, addig a jövő tavasszal induló torontói BIXI - közösségi kerékpáros - program keretében 2011 májusig 1000 új kerékpárt állítanak majd a közösség szolgálatába a városban, és a program keretében már előre elkelt több mint 1000 éves bérlet is. A program az ígérte a bringásoknak, hogy a városi tekerést elősegítendő a meglévő 200 kilométernyi torontói kerékpárút és kerékpáros sáv mellé hamarosan további 600 km épül majd ki.
Rob Ford közlekedésfejlesztési tervei egyébként tartalmazzák gyorsforgalmi utak építését, egyes utak kiszélesítését, a torontói villamosvonalak felszámolását, helyettük buszok forgalomba állítását és a kéregvasút hálózat fejlesztése helyett egyes metróvonalak meghosszabbítását a város külső kerületeibe. Ford legfőbb célja a közlekedési dugók felszámolása és a városi autós/buszos/teherautós közlekedés feltételeinek javítása. Ford elsöprő győzelmet aratott a polgármester-választáson, begyűjtve a szavazatok 47 százalékát.
Forrás és kép: http://www.torontolife.com , http://www.bikeradar.com
Hasonló cikkek
Hol ne akarjunk közlekedni vasárnap a fővárosban?
A brit férfiak életük során 900 mérföldet mennek puszta makacsságból
Formabontó közlekedési rend Bécs híres bevásárlóutcáján
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498