A program első fő eleme az infrastruktúra-építés és karbantartás. A második a kerékpáros közlekedés kultúrájának fejlesztése például oktatási programokkal, a KRESZ módosításával, fokozott ellenőrzéssel, a MÁV kerékpárbarát vasútvállalattá átformálásával. A harmadik elem a kerékpározás turisztikai, sport és rekreációs célú fejlesztése, elsősorban az európai bicikliút-hálózatba, az EuroVelóba való bekapcsolódással. "Ahol csak lehet, kerékpárutat is építünk"- ígérte Kóka János. A miniszter beszámolt arról, hogy a magyar kerékpározás történetében tavaly először sikerült felmérni a hálózat hosszát és állapotát, és kidolgozták a kerékpárutak műszaki szabályait.

A közlekedési miniszter elmondta: a 2013-ig tartó időszakban 62 milliárd forintra lesz ehhez szükség, melynek felét a költségvetésből és az Új Magyarország Fejlesztési Tervből finanszírozzák. A másik felét a pályázó önkormányzatoknak kell előteremteniük. De uniós pénzre is lehet pályázni. A biciklis szervezetek örülnek, de kételkednek.