A 33 éves német nem versenyezett mióta 2006 júniusában megnyerte a Tour de Suisse-t. A '97-es Tour de France győztes versenyző pályafutását több dopping botrány is beárnyékolta. 2002-ben hat hónapra eltiltották amfetamin szedése miatt; majd 2006-ban belekeveredett az Operation Puerto doppingügybe, és ennek kapcsán a Tour de France-on, ahova a T-Mobile csapat tagjaként érkezett, a nyitó szakasz előtt alig több mint egy nappal azonnali hatállyal eltiltották az indulástól. Ezt követően kitették a csapatból, és mind Svájban, mind Németországban nyomozás indult ellene tiltott szerek használata miatt. A vizsgálatok a mai napig folynak. Ulrich visszautasítja az őt ért vádakat, állítja, hogy ő sosem csalt és nem okozott kárt senkinek. Elmondása szerint több csapattól is kapott ajánlatot, de úgy döntött, abbahagyja a versenyzést és másféle kihívást keres magának.

A rostocki születésű német kerékpárost generációjának egyik legtehetségesebb versenyzőjeként tartották nyilván. Miután az amatőr világbajnokságot 19 évesen, 1993-ban megnyerte, profi karrierje a Telekomnál indult 1995-ben. 1996-ban, amikor először indult a Tour-on, csapattársát, Bjarne Riist hozzásegítette a győzelemhez, és ő maga második lett. 1997-ben pedig már Riisnél is erősebbnek bizonyult, és megnyerte a Tourt. Ekkor még csak 23 éves volt.

Sokan vártak további Tour győzelmeket tőle, de nem így történt. 98-ban Marco Pantani utasította maga mögé, 2000-ben és 2001-ben pedig Lance Armstrong (99-ben és 2002 a német térdsérülése miatt nem tudott rajthoz állni). 2003-ban második, 2004-ben negyedik, 2005-ben harmadik lett.

Egyéb versenyein sikeresen szerepelt: megnyerte például a Vueltát 1999-ben, a Tour de Suisse-t 2004-ben és 2006-ban és a 2000-es Olimpián is sikerült egy arany- és egy ezüstérmet szereznie. Időfutamokban mindig remekül szerepelt, hihetetlen akaraterővel tudott az óra ellen küzdeni. Gyengeségeként általában a hegyi tekerést valamint a folytonos testsúly problémáit emlegették, mivel sokszor 10 kg-os súlytöbblettel állt neki az új szezonnak.

Forrás: www.procycling.com/; www.answers.com; www.velo.hu; www.news.bbc.co.uk; www.fr.sports.yahoo.com