Edzésleírás
Az elmúlt napok időjárása finoman szólva is türelmetlenné tett, pláne 2 nap szabin is voltam, és egy métert nem tudtam kint tekerni....A mai "száraz" időben, gondoltam kint a helyem! Az Északi híd közepénél majdnem visszafordultam, a hihetetlen mennyiségű iszapszerű,sós műtrágya, vagy fene tudja micsoda láttán.A tiszta Cannondale - új kerekek, hátsó sor, lánc, minden gyönyörű tiszta, és az első 3 km-en kezd ez a nyomorult darálék megtapadni a fékpofákon, kereken.....A jó anyját annak az idiótának aki ezt ismét kiszórta - januárban öntötték ki utoljára - nemrég tűnt el, a sokadik eső hatására végre......Most gondolom május elejéig tiszta sz@r lesz az egész híd még.......Érdekes a Megyeri hídon, és az Árpád-hídon nem "sózzák" ilyen barbár módon a járdát, illetve kerékpárutat......!? A budai oldalon egy nagyobb, tiszta tócsában lemostam a gumikat, és ahogyan tudtam lefújtam a fékekről a darálékot, szerencsére a fogaskoszorúra nem ment.......
Oda felé 1 óra 40, nagyrészt oldal-pofaszél, Tahitól volt olyan szakasz, ahol annyira telibe fújt a metsző pofaszél, hogy a 23-as tempóért küzdöttem! Meg is álltam a pusztában, csináltam 1-2 képet, majd Kisorosziban a kocsmában ittam egy teát!!
Vissza ( 1 óra 25), előbb totál hátszél, 37-38 körüli tempó lazán, majd ahogyan fordult oldalba, könnyebb átlag 30-32, aztán olyan 28 körüli hazáig.
A Mavic Ksyrium Elite(2013) kerekek nagyon jónak tűnnek, az egész bringa 1 kilóval könnyebb lett.Érezhetően jobb , könnyebb tekerni, főleg pofaszélben, brutálisan jó az erőátadás! Gyorsabban nam haladtam a a helyenként viharos szélben, de sokkal lazábban, kevesebb erőkifejtéssel tekertem a Cannondalét.Az új sornak is szép hangja van, olyan kerregősebb lett ..... Igazán nem ilyen időben lehet hallani a kerekek hagját, hanem olyan 40 feletti sebnél, szél- csendben ....A sűvítő szélben , nem igazán erre figyeltem, meg ebben a qurva hidegben.....:)) Mindenestre nagyon elegem van már a téli, hidegben bringázásokból!
útvonal: Bp.(Északin át..) - Budakalász - Szentendre - Leányfalu - Tahi - Kisoroszi - Tahi - Szentendre - (Megyeri hídon vissza..) - Bp
.
![]()
Idő | Táv (km) |
Tempó (p/km) |
Seb. (km/h) |
Szint (m) |
Pedál fordulat |
Minimum pulzus (bpm) |
Maximum pulzus (bpm) |
Átlag pulzus (bpm) |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
03:05:00 | 84 | 02:12 | 27.24 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Nem biztos,hogy automatikusan sort kell cserélni,ha új láncot teszel fe.
Ha nem ugrik,vagy csak 1-2 használtabb áttételen ugrik nagyobb erőhatásra akkor pár hosszabb edzés alatt annyit nyúlik már a lánc,hogy
megszűnik.Ha most új a sor és a lánc akkor azt ajánlom,hogy max 1000-1500km után vissza a régi sort,és azt használd.
Alapvető,hogy kell venni egy lánc nyúlás mérőt,egy sima 2 oldalas sablon párszáz forint,és nézni a láncot,ha eléri a nyúláshatárt,
tehát ha a rövidebb oldal már belemegy a láncközbe akkor érdemes cserélni a láncot,nem kell megvárni amíg a másik oldal is belemegy,az a
párszáz km nem ér annyit jobban kopik a sor.
Kell venni még egy kazetta zárógyűrű kihajtó szerszámot,és egy láncoskulcsot,akkor magad is tudsz sort cserélni.
Hát igen,itthon max kisebb alkatrészeket érdemes venni,az nem olyan nagy tétel,hogy mondjuk itthon 8000 egy lánc,kint meg hiába 20 Euro ugyanaz mire bejön posta,utalás majdnem ott vagy.De nyílván egy 350 Euros kerék küldéssel egütt is jobb vétel kintről,mint itthon ugyanaz
150-ért "akcióban"....
Egy tanács még,a fékgumikat érdemes nem elkopásig használni,hanem legalább szezononként cserélni,mert kiöregednek,és egyrészt romlik a fékhatás,másrészt a felni maga jobban kopik.És érdemes főleg esők után kivenni s kereket,és finom csiszolóvászonnal,lecsiszolni a beágyazódott esetleges felni fém darabkákat pedig tűvel ki szoktam piszkálni.
Egs Sipi,kemény vagy ilyen hidegben és ekkora szélben ennyit menni....
Nekem a tköm ki van már ezzel a qva idővel...Ahhoz már hozzászoktam,hogy minden második edzésen megázok többé-kevésbé,
de ez a hideg,és a hó megint...Megint kiszórják ezt a xar darálékot,ami szétszed mindent,így ki se mentem ma,még a Red Bullal sem...
Talán holnap,ha felszárad a fő út legalább,és lesz pár fok napsütésben.
A MAvic Ksyrium Elite-ek jó kerekek,megbízható,erős kerék és elég könnyű akár versenyezni is,én is mentem vele.
Az új kerekek nindig hangosabbak,de ha néha legalább szezon után leveszed a rotort,és áttisztítod a kilincsművet akkor a régi is újra hangosabb lesz lerakódás mentesen,mert azért kerül bele főleg esős időben szennyeződés,és a zsír kiöregszik.
nekem nincs gondom a téli bicajozással..egyszerüen nem tekerek...az utolsó kép tetszik legjobban..a Cannondél ott figyel a háttérbe..egy jó kerék sokkal többet ér mint egy jó váz,a kerületen nyert súly jelent a legtöbbet...jó erőben leszel ennyi bicajozással..idén el se mernék veled menni tekerni..egészség
Sipi 4124 napja
Fari: na, na azért ne szerénykedj, emlékszem ám a hegyi tempódra basszus......:)))
Tibi: köszi a tanácsokat, megfogadom ismét...:)) ja, a hátsó 105-ös sort azért vettem, hogy egyszerűbb legyen kereket cserélni, és ahhoz a láncot...