Egy kezdő vallomásai

Számomra a 3.

forgi | 2012-05-21 07:22:56 | 11 hozzászólás

2012. május 16
Kora délután találkozó Peti barátommal, irány a Vajasfok a béke a békák vidéke. Feltettük a kenut a kocsijára, majd találkoztunk Macival, teljes a csapat.
Hogy ez a csapat mennyire sok mindent élt már át, azt jelzi egy igaz nagyobb közös társaságban elhangzott kijelentésem:
Miért van az, hogy a Szeleburdi család hozzánk képest kutyafasza???
Megérkezünk gond nélkül Kalocsára a tábor és rajthelyre. A civilizáció ide is betette a lábát, ugyanis egy Toi-toi várt minket a Vajas partján.
A túrázók nagy része nem vállalja az estét, csak reggel, másnap, harmadnap... érkezik. Igaz ez egy kötetlen túra, megvan a napi rajt, célhely, innen
kezdve mindenki úgy megy, ahogy akar. na jó, minden reggel közösen mennek előre az autók a következő pontra és hozzák vissza a sofőröket.
Természetesen Kis János a túra vezetője nem ijed meg az időtől, ott van.
Éjszaka esik, és megdől a hidegrekord az országban, de annyi baj legyen.

2012. május 17.
Kalocsa - a miskei bekötőút hídja a Vajasfokon, táv kb. 16 km
Reggel levágják a nádast a rajthelyen, indulhat a túra. Az út első szakasza Kalocsa mellett visz főként nádassal találkozunk. Ez nem változik aznap.
Van két zsilip, amik nyitva vannak így nem kell kiszállnunk, átemelnünk. Az első a kettőből azért különösen emlékezetes, mivel két éve itt borultunk Petivel és
Zsoltival. Gyorsan tovább is megyünk. Kicsit később megállunk egy alkalmas helyen eszegetünk, megiszunk egy sört pihizünk. A második zsilip Bátya falu mellett
van, ott általában kimennek a résztvevők megnézni, megvan-é a kocsma, de ezt mi kihagyjuk fellelkesülve, hogy itt sem kell zsilipelnünk.
Menet közben van egy piros hidroglobusz bal kéz felé, onnan kb. 1 óra alatt jutunk Miskére. Egyszer csak megpillantjuk a globuszt balra előttünk, amit keresünk.
Megörülve a hírnek gyorsan ki is szállunk. Pihenünk, s közben el is alszunk mindannyian. Kb. 1 órás pihenőt követően elindulunk. A glóbuszt soha többet nem is látjuk,
mintha elvitte volna valaki, viszont negyed órán belül ott vagyunk a táborhelyen.

2012. május 18. péntek:
Miskei bekötőút hídja - Dusnok a Vajasfokon, táv kb. 12 km
Reggel zajlik az élet. Megcsodáljuk, hogyan borul az egyik hajó. A Vajason művészet borulni, hangzik a jelszó, de mindig van legalább van egy hagyománytisztelő művészcsapat. Közben érkeznek újabb résztvevők, jó pár egységgel kibővül a társaság. Aznap csak egy átemelés van, de ez már tényleg feladat a számunkra.
A távot igazán jól teljesítjuk. Maci ül elől, szerinte jobbra dőlünk. Peti hátul, szerinte balra dőlünk. Én pedig középen azt érzem simán imbolyog a kenunk.
Egyszer menet közben ismét megállunk, nézelődünk, pihengetünk. A táj jellege megváltozik a Vajas kiszélesedik, és a fás övezet kerül előtérbe. Közben megjelennek a békák is. Tavaly már Miskén koncerteztek, de idén ehhez képest alig hallatják a hangjukat. Dusnokon kikötünk és itt már öszkonfort vár mnket, a focipályán fürödhetünk is,
és van a Duduj kocsma is, ami külön fogalom a Vajas-túra életében.

2012. május 19. szombat:
Dusnok - Vajas torok - ósükösdi Kulcsosház, táv kb. 18 km
A túra legszebb szakasza. Utunk a Gemenci erdő mellett vezet. Időnként behajoló fák szegélyezik utunkat, ami alá néha szándékosan bekanyarodunk. Mindkét oldalról erdő, s csak néha látjuk a civilizáció nyomát. Egy stégnél azért megállunk. A palló, ami kivezet a partra van akár 10 cm széles is. A nádason túl kukoricaföld, házak. Szóval van itt élet, de szerencsére mi kevésbé látjuk a víz felől. Indul a következő rész. Lábam keményen elzsibbad, Maci is fészkelődik, ami a kenuban nem kész életbiztosítás. Ahol ki tudnánk kötni egy pillanatra, éppen foglalt, nem érzem a lábamat, hangzik a part felöl. A part meredek, de találunk egy helyet végre. van fa is meg lehet benne kapaszkodni. Először Maci mászik partra a fán keresztül, majd én. Peti közben jókat nevet a mozgáskultúránkon. Aztán ő is kimászik. Pihenő után visszaszállás, mi ismét a fát választjuk. Peti kinéz magának egy másik pontot, ahol be tud mászni. Majd jő a nagy jelszó. Most előre, most hátra, szarba nyúltam!!!
Pedig már kiszállásnál is éreztük, hogy valami van, de ő meg is találta. Persze nincs messze a víz. Innen már nincs messze az átemelés sem. Viszont a táj ismét változik
jön megint a nádas. De ez már rövid szakasz. Jó is, hiszen keskeny a nádas. Közben egy idősebb nő és pasi horgásznak, (megkérdeztük őket, álítólag kis halak vannak).
Amikor megérkezünk kiderül van ott hullámszörny is. (Megjegyzem ezt a számot már a nevem miatt is sokan emlegetik).
A lényeg, mikor megérkezünk egy horog és az ólom, meg egy darab damil lóg a pólómból. Poénkodik egyik kedves ismerősünk, hogy biztos az öreglány akart kipecázni magának. Itt már teljes az összkonfort, kulcsosház vár minket, annak tövében sátorozunk. Este egyeseknek BL foci meccsel telik, kilencünknek pókerezéssel. S bár a tudásom nem az igazi, szerencsés vagyok, és megnyerem a Vajasfoki pókerpartit.

2012. május 20. vasárnap:
Ósükösd - Érsekcsanád a Vajasfokon (6 km) - Duna (8 km) - Sugovica (2 km) - Baja, táv kb. 16 km
Itt mi már nem megyünk ki a Dunára, csak Érsekcsanádig evezünk. Ez utunk legkeményebb szakasza. A víz néha egészen összeszükül. Először Maci nevet rajtam, ahogy nem tudok evezni, mivel a nádasban vagyunk balról, amerre lapátolnék. Tíz másodperc múlva ő is megkapja magának a"kölcsön kenyeret".
Ráadásul békanyártengeren kell áthatolnunk. Akad itt leves és szósz is, vizet kevesebbet látunk. De azért gyönyörű ez a rész is, csak nem igazán van időnk gyönyörködni. Egyszer csak megérkezik elénk (a rég beharangozott) hattyú is, sőt családostúl jön. Fantasztikus látvány. Elől a nagy hattyú, mögötte a kicsinyei. Nekik nem gond a békalencse. Szinte átugrándoznak rajtuk, vagy áttolják magukat, de nagyon gyorsan látványosan. Közben találnak egy olyan kiszélesedést, ahol inkább a nádasban töltik az időt. Peti felkészített minket, hogy pár éve bizony a hattyú megtámadta őket (elállta az utat, fújt...), de ma az udvarias hattyúval találkoztunk.
időnént egy madár repül előttünk el, szinte végig az úton. Viccelődünk, hogy viszi a hírt a harcias hattyúnak. De nem így történik, megérkezünkl Érsekcsanádra.

S, hogy mi minden volt még útunkon, csend, béke, béka. meg Szitakötő, meg kék lepke, meg, vizitök, és vizililiom. És a titokvilág.

S még valami. A kenunk Rátkai János szerint azért nem jó, mert két személlyel nagyon imbolyog. Mondtuk, mi hárman vagyunk. Erre a válasz:"akkor főleg"!

V.Petra 4366 napja
V.Petra képe

Remek kis hosszú hétvégét csináltatok magatoknak, jó volt olvasni a beszámolód róla.

Sneci-ke 4366 napja
Sneci-ke képe

egy élmény volt olvasni :-))

RunKa 4366 napja
RunKa képe

Mosollyal kezdtem olvasni, mosollyal olvastam és mosollyal fejeztem be, annyira ott voltam :))

Ezen a ki szerint balra, más szerint jobbra dől a kenu, te meg középen imbolyogsz...jót kacagtam :D

Szuper túra és a képek is detto  :)

Nem is tudtam, hogy ebben nem lehet fészkelődni, azt hittem olyasmi, mint egy ladik :D

alouette 4366 napja
alouette képe

iminimiszeminimijuváppuváminimi :D....nagyon jó lehetett, irigyellek:)....én egy ideje rettegek a hattyúktól, mióta egy megtámadott és csipkedett....lapátot mégse volt szívem ráemelni, de azóta képes vagyok még úszva is több száz méteres kitérőt tenni, ha egyet közeledni látok:)

Bozót 4366 napja
Bozót képe

Szép lehetett! Irigykedem! :)

A hattyú kemény jószág tud lenni, találkoztam már én is harcias példánnyal!

nyaff 4366 napja
nyaff képe

Szép ki hétvége!

A valamikori régi szép időkre emlékeztett (kajakos múlt). Imádtam a kenus túrákat, hmmm, nem lenne olyan rossz megint elmenni egyre.

bibe2 4366 napja
bibe2 képe

Nagyon szép kirándulásotok volt! Én is irigykedve olvastam!

nell1 4366 napja
nell1 képe

De jó volt neked!!! Nagyon jó evezni, szép lehetett!

Huszárlány 4366 napja
Huszárlány képe

Nagy élmény lehetett megélni mivel nagy élmény volt olvasni!!! Remélem a Zöldön összeszedett csuklósérülésed nem akadályozott az evezésben!!!

Igazi túlélőtúra volt, derekasan helytálltatok! GRATU!!!

Tündüs 4363 napja
Tündüs képe

Húú, nem fagyott rá a kezed a lapátra?

A pókerbajnoknak nagy gratula!

Kellemes hétvége volt, egs!

forgi 4358 napja
forgi képe

Köszönöm a hozzászólásokat! Örülök, ha az élményt, még ha csak kicsit is, meg tudtam osztani veletek!

Missrunka

Lehet fészkelődni a kenuban is. De, könnyen felborulsz. De borulékonyság szempontjából vannak jobb és rosszabb kenuk.

huszárlány

Szerencsére úgy tűnik már teljesen rendben a csuklóm, egy pillanatra eszembe sem volt a sérülése.

Tündüs

Nem volt gatyarohasztó meleg, de jó volt ez így is.