Triathlon felkészülés

Balatonman!

dawe | 2012-06-17 19:17:14 | 8 hozzászólás

Gyerekek ez is megvolt! Aki még nem olvasta volna fb-n a tegnapi napon sikeresen teljesítettem a Balatonfüreden megrendezett Balatonman fél ironman távját..

Részletes beszámoló következik a versenyről a szervezésről úgy mindenről, figyelem hosszú lesz:

Elsőként került megrendezésre a verseny 3 távon.

Ironman: 3,8úszás 180bringa 42,2 futás

70.3 (ez a fél): 1,9úszás 90bringa 21,1 futás

Speciál: 1,9úszás 180bringa 11futás

A pálya:

Az úszás a balatonban volt kijelölve egy 1900méter kerületű háromszög

A bringára egy 30km-es kör volt kijelölve, amely tartalmazott némi szintet (de erről majd később)

A futásra pedig egy 2600méter hosszú szakasz volt kijelölve (erről is később)

Kivettem pár nap szabit hogy már csütörtökön le tudjak menni kicsit pihenni, strandolni a balaton parton. Este pedig volt egy hivatalos bringás pályabejárás, amin kb 8-10-en voltunk, erre eljött egy ismerősöm is Béla (aki egyébként a speciál távon indult és ott 13-lett úgy hogy egyszer defektelt), ő hozott magával GPS-t, na nézzük meg azt a kört.
Előzetes infók alapján már tudtuk, hogy kemény pálya lesz, és hogy az elejére komoly mászás van kiírva…. J
Balatonfüredről a sundance parktól fölfelé hagytuk el a várost, itt is volt már benne egy szolid kis mászás, de aztán jött egy lejtő, a lejtő után némi sík és azt hittük hogy már túl is vagyunk a kiírt komoly mászáson. Aztán egyszer csak megláttunk egy kresz táblát a következő felirattal 8%, ez kb 4 km hosszan tartott. Nem volt kellemes. Ezek után egy fennsíkról begurultunk Tótvázsonyba, a falun belül egy balos, majd újra mászás, nem vészes, de mászni kellett, ekkor a kiírt 30km-ből még csak 13környékén jártunk.
Ezt egy igen komoly 4-5km-es lejtőzés következett ahol nagyon nehéz volt 35 alatt menni J, majd egy –két lendületdomb következett amik azért elég sunyik voltak, utána már csak némi szintűt volt és vissza is gurultunk füredre.
A szervező azonnal kérdezte tőlünk hogy milyen volt, az egyik srác (aki mint kiderült amerikában profiként versenyez és mellesleg a speciál távon megszerezte a 2.helyet) ennyit közölt, hogy ku… nehéz, ilyenen még nem versenyzett.  A szervezők figyelmesség tökéletes volt hiszen már a csütörtöki bringás bejáráson is a kezünkbe nyomták a végén a Gatoradeket, ami meg kell hagyni nagyon jól esett. Na akkor nézzük a GPS-t mennyit is mutat… ~398méter – 1körön! Ajjaj hát ez kemény lesz!
Béla ekkor felvetette hogy mi lenne ha gurulnánk még egy laza kört csak úgy edzésnek, a többiek nem jöttek így annak már csak mi vágtunk neki ketten, a 2 már valahogy jobban esett J
Szóval a csütörtöki edzés 60km / 800méter szint / ~2:20perc alatt.

Pénteken semmi extra nem volt strandolás, rajtcsomag felvétele, haverkodás, tészta parti, rengeteg poénkodás, röhögés stb.stb. de már ekkor is melegedett az idő, így tudtuk hogy a szombat kemény lesz.
Szombat, a nagy nap!

A reggel 8-as rajt egy negyed órát csúszott, mert a Magyar Tv élőben akarta közvetíteni a rajtot, így ebbe belementek a szervezők. Szóval izgulás +15 perc.
8:15kor eldördül a rajtpisztoly és uccu neki. Az úszást eléggé elrontottam, mert nagyon bementem a sűrűjébe és ezért nem igazán tudtam gyorsban úszni, mert vagy nekem jöttek oldalról / vagy én értem utol valakit, így átálltam a mellúszásra, elég sűrű volt a mezőny szóval ezt nagyjából 1200méterig így nyomtam mert nem nagyon akaródzott átállnom a gyorsúszásra de azért az utolsó 700méterre már nekiálltam, végül is sikerült  az úszást 45m43s alatt teljesítenem

A bringás körön 2 frissítő volt, az egyik a depónál a másik pedig a pályán kb 17-18 km környékén.
A pályán lévő frissítőnél víz, iso, meg banán volt + gél, nagyon profi volt a szervezés kulacs eldob üvöltöd hogy mit kérsz és már nyomták is a kezedbe menet közben.
A depóban lévő frissítés na az igazi kánaán volt, víz,iso, banán, gél, magnézium, müzliszelet, energiaszelet. Minderről a Nutrendes csapat gondoskodott, nagyon jók a termékeik ezt már régebben említettem, de most éles körülmények között is bizonyítottak.
Na de nézzük csak a köröket, az első elején még elég sokan voltak ugyan bolyozni tilos volt, de azért mindig volt körülöttem ember, akit lehagytam vagy aki engem hagyott le. Itt áldottam a 3 tányéros hajtóművemet, ugyan nem kellett a kis tányért használnom, de azért az áttételezés nagyon ideális volt, mások már kiállva tekertek felfelé amikor én még „vígan” pörgettem J, viszont ez a hajtómű a lefelén hátráltatott, mert az 50-es nagytányér nem igazán volt elég és akiket felfelé megelőztem irtózatos tempóban zúztak el mellettem lefelé L. A mindenféle űrjárművekről már nem is beszélve J
1. kör: pályán a frissítőnél iso, depóban gél, müzli, víz  ~1:10perc
2.kör: pályán iso, depóban gél, müzli, magnézium víz   ~1:10perc környéke ez is
3.kör: pályán iso, gél, depóban már semmi hiszen irány a futás ~1:20perc környéke volt ez kör itt már azért fáradtam
Szóval bringa összesen: 3h41m29s

Jött a futás… igen ha összeadjátok az időket ekkor már 4 óra 30perce nyomultam, ha ezt hozzáadjátok a 8:15ös rajthoz akkor jól látható hogy 13 óra előtt nem sokkal álltam neki a futásnak…a cirka 32fokban, egy olyan futópályán amin 2-3fán kívül nem volt árnyék…nem volt túl finom. A pálya 2600méter hosszú volt így nekem 8 kört kellett teljesítenem (ehhez hozzájön a depóból kifutás és a célba befutás is, így jön ki a félmaratoni táv). Az első 4 kör a túlélésről szólt, gyakorlatilag hol hányingerem volt, hol öklendeztem, hol köhögő roham kapott el, a szervezetem nem igazán akarta már ezt a terhelést, bevallom őszintén megfogalmazódott bennem a feladás mint lehetőség, de sikerült elhessegetnem. Amikor elkezdtem az 5.kört és rájöttem hogy a kirakott gélek és iso helyett inkább a sós perecet és paradicsomot kell ennem és ezt vízzel öblítenem, utána már szinte minden simán ment. Mondjuk a félmaratoni időmmel nem igazán voltam elégedett, mert a futás az 2h19m32sec lett. A végén még ki tudtam vágni egy 50méter sprintet hogy úgy nézzek ki mint aki élvezte a dolgot, de azért nem volt teljesen őszinte a mosolyom a befutóban J
A teljes idő 6h54m10sec lett.

Ezután pár kb 2 órán keresztül kicsit zombi üzemmódban voltam, de aztán egy 10perc alvás és némi kaja segített. Így vissza tudtam menni még szurkolni a többieknek, akik a hosszabb távokon küzdöttek.

Ekkor már felszolgálták a vacsorát is ami babgulyás volt, ez nagyon jól esett, ekkor már azért elkezdődött oldódni a hangulat, előkerültek a sörök, mentek a sztorizások, és közben természetesen szurkoltunk még mindig. A végén sikerült majd éjfélig sörözgetni, én akkor elindultam aludni, de ekkor még voltak kint a pályán…igen-igen ők ekkor már több mint 15 órája nyomták, minden tiszteletem az övéké.

Vasárnap díjátadó, emléklap osztás, kaja, tombola. Annyi felajánlott nyeremény volt hogy végre én is nyertem, sikerült egy egész jó kis pakk űrhajóskaját nyertem,  gélek, isopor stb, még nem néztem át teljesen, de egy darabig biztosan kitart.

Összefoglalva szuper kis verseny volt, a kitűzött célomat (7órán belül) sikerült is teljesítenem, a szervezés, frissítés szuper volt egy-két gyermekbetegségtől eltekintve. Bringás pálya ami még füreden belül volt, kicsit necces volt pár körforgalomban, mivel nem volt teljesen lezárva csak polgárőrök által. A futópályán az árnyék hiánya. A pénteki tészta partin, meg a vasárnapi ebédnél a kicsit lassú kajaosztás. Mindenesetre jövőre újra megyek, hogy milyen távon…na ez még jó kérdés! J

kiscsoki 4335 napja
kiscsoki képe

Gratulálok! Szép volt!

dawe 4335 napja
dawe képe

Viszont Gratula, jut eszembe már fent is van a hivatalos eredménylista.

szuszu 4335 napja
szuszu képe

Fú, ez nagyon kemény lehetett. Ilyen versenyt inkább tavasszal vagy ősszel kéne rendezni. Gratulálok Dávid!

tomcsi 4335 napja
tomcsi képe

Csúcsszupert mentél!!!

Gratulálok!

galagyuri 4335 napja
galagyuri képe

Gratula Dawe! Nehez, de nagy erzes lehetett ez kitunik a soraid kozul is!

NoHa 4334 napja
NoHa képe

B@szki Dawe, ez durva lehetett! Kemény vagy, mint egy (fél) vasember!!! :) Respect!!!

Macula 4334 napja
Macula képe

NAGY GRATULA! Volt erőd végig csinálni, nem adtad fel. Kemény vagy! :-))

zozo.m 4333 napja
zozo.m képe

Gratula, szép írás! Hááát jövőre... csak addig csökkenteni kell a szintet. meg a meleget. :) EGS!