Megújul az Edzésonline! Az új oldalakat és funkciókat elérheted ha ide kattintasz!
waywalker fórum hozzászólásai
Nem a guminyomás, hanem a kerék és a görgő közti nyomás, vagyis a gumiabroncs és a görgő felszíne közti súrlódás erőssége az érdekes szerintem. Amikor kezdtem görgőzni, pont azt a beállítást kerestem, amiről írtál, vagyis ne menjek 50-nel görgőn, ha szabadban az csak mondjuk 27 lenne. Ezért állítom be a leírtak szerint. Tehát ha a szabadban az 52/17-es áttételen 77-es lábforgásnál 30 km/h a sebességem, akkor ugyanannyi legyen a görgőn is.
Egyébként Tacx Sirius Soft Gel, és elég csöndes magasabb fordulaton is.
Előzmény: ORBEA ORCA (1160)
Azért szeretem így beállítani, hogy minél jobban hasonlítson a görgőzés a tényleges tekeréshez.
Ha kicsi a kerék és a görgő közti nyomás, akkor a kerék csak pörög, mint a mókuskerék. Ha nagy, akkor meg tekeri az ember, de alig forog az erős súrlódás miatt. Ha megfelelően állítom be a nyomás erősségét, akkor szinte olyan a tekerés-lábforgás-áttétel-ellenállás érzése, mintha az országúton gurulnék. Persze, nincs pl. légellenállás, de viszonyítási alapként több mint jó. Nekem így már érdemes beírni a megtett távolságot is, hiszen nagyon jó közelítéssel valós értéket mutat. Aztán a pörgetéses gyakorlatoknál is előny, mert mondjuk össze tudom hasonlítani a különböző áttételeken végzett pörgetéseket a régebbiekkel (mondjuk ugyanazt a 110-es pörgést tudom keményebb áttételen is). Igaz, ha ilyenkor felteszem a görgőt, akkor a bringa szinte tavaszig rajta van, de néha, amikor jó idő van, akkor elmegyek vele egy-egy körre. Ezek után pedig újra a megszokott beállítások szerint állítom be a görgő nyomásának erősségét, s olyan, mintha le se vettem volna róla a bringát.
Szóval nekem ezért fontos, vagyis inkább csak így szoktam meg. Persze nem túl sokat görgőzöm, két szezon alatt eddig olyan 8-900 km-t, de nekem ez így bejött. Egyébként a mai tekerésem alapján ezekhez az értékekhez fogom állítani: 52/17, 77 rpm 30 km/h, 52/17 70 rpm 27 km/h vagy pl. 39/13, 77 rpm 29 km/h.
Előzmény: Slybacsi (1148)
Sziasztok!
Görgő beállításához kérnék segítséget! Lassan kezdeném a téli görgőzést, de teljesen elfelejtettem, hogy milyen beállítást alkalmazzak. Máskor érzésből állítottam be, de az idén alig tekertem, így ez nem járható, fel meg soha nem jegyeztem. Szóval, ha jól van beállítva a görgő és a kerék közti nyomás erőssége, vagyis hozzávetőleg a normál, vízszintes országútnak megfelelők a beállítások, akkor mekkora áttételen milyen lábforgásnál mekkora a sebesség? Ilyesmire gondolok, hogy pl. 39/19, 90-es fordulatnál 27 km/óra, vagy mondjuk 52-14-es áttételnél 100 rpm 42 km/h...
ASICS GT-2150 G-TX futócipő 9/42,5/27 cm-es méretben eladó. Négyszer volt rajtam, 12-13 km lehet benne, füves sportpályán volt csak használva. Fél számmal nagyobb, mint kellene, ezért nem jó a mérete. A Spuriban vásárolt, eredeti ára 35990 volt, de már nem garanciás.
Tavasszal egyszer már meghirdettem (588-as hirdetés), most újra megvételre kínálom. Irányára nincs, ha valakit komolyan érdekel, úgyis tudja, mennyit adna érte...
42/26 cm-es aszfaltra való vagy gore-tex-es futócipő cserébe érdekel. További képek és elérhetőség az adatlapomon.
ASICS GT-2150 G-TX futócipő 9/42,5/27 cm-es méretben eladó. Háromszor volt rajtam, 9-10 km lehet benne, füves sportpályán használva. Fél számmal nagyobb, mint kellene, ezért nem jó a mérete. A Spuriban vásárolt, de már nem garanciás. Eredeti ára 35990 Ft volt, irányára megegyezés szerint, EO-s sporttársnak további kedvezmény. : )
42/26 cm-es gore-tex-es futócipő cserébe érdekel. További képek és elérhetőség az adatlapomon.
100!
Gondoltam előre hozom, hátha életre kel... : )
Már tavaly is azt gondoltam, jó lenne egyszer itt indulni... Úgy néz ki, most jött el az ideje: itt tervezem lefutni az első 10 (vagyis 11) kilométerem!
Június 7., péntek, az esti órákban : )
Szerencsés, aki használati utasítás alapján állíthatja be a görgőjét. : ) Előkerestem, a Tacxhoz nagyjából annyi volt, hogy „mikor a H fogantyú fel van hajtva, akkor a nyomás szabályozására az R gombot lehet használni. Azt pedig ellenőrizzük le, hogy a gumiabroncs ne csúszkálhasson”, ill. „a minimális nyomás a gumiban 6 bar legyen”. Szóval ez alapján nem igen lehetett beállítani, ezért jött a józan ész, ami alapján nagyjából az általad írt 2-3 mm-t nyomja be így a gumin a görgő. Szóval azt hiszem, ugyanabban a malomban őrlünk, csak másként jutottunk el oda.
Nekem sík terep a megszokott itt az Alföldön, ezért a korábban írt áttételek és lábforgás modellezi a kinti tekerést. A görgőn lévő tíz fokozatból én is csak egyet használok, már azon is gondolkodtam, hogy le is szerelem a bowdent, ne zavarjon, de néha jó nehezebbre kapcsolni, mintha szembe fújna a szél : ). Ritkán meg van olyan, amikor erősebbre állítom, az első kereket kicsit megemelem, mintha emelkedőn mennék felfelé. De ezt csak olyankor, amikor visszanézem, hogy mennek fel Armstrongék a Tourmalet-en. : )))
Előzmény: ORBEA ORCA (1162)