Kritty futás

2012.05.12 Szombat, 00:00:00

Már reggel jó melegben rajtoltunk a Klébiből. Óvatosra fogtam a tempót,nem akartam rögtön fejreállni. :) A Remete -szurdok utáni kaptatón már mindenkiről patakokban folyt a víz. Meleg és pára, trópusok. :) Zsíros -hegy után frissítő, majd be az erdőbe. Igazi finom erdei trapp Piliscsévig. A kitett részeken sivatagi forróság, tűző napsütés. Jól jött a Camelbak. Teli jó  hideg csapvízzel, amit minden alkalommal újratöltöttem. Az erdő gyönyörű, vidám zöld színek és madárcsicsergés. Imóci utolért majd egy nagy lejtő után valahol lemaradt. Gyurit a poros poroszkálásnál értem utol. Ismét térdfájással küszködött szegény, de remekül állta a sarat (itt meg a port) és szépen végigküzdötte a távot. Pilisnyereg előtti utolsó frissítés. Ágival futottunk össze és megbeszéltük, hogy innentől együtt. Hűűű! Fel kell kötni a gatyaszárat, hiszen Ági nagyon erős a hegyen, na próbáljuk fel. Pilisnyeregre felcaplattunk, Bontovics Timiék szurkoltak a nagy meredélyen nekünk. :) Ezután laza kis lefelé Kétbükkfa-nyeregig. Jé, múlt héten itt bicóztunk, de jó is volt. :) Kétbükkfa-nyereg után irány Dobogók. Tavaly itt már nagyon szenvedtem, de most egész jól ment a dolog. Nos ebben Áginak nagy szerepe volt. Dobogókőn eszem-iszom, majd ledöngettünk Dömösre. Itt már a hőguta kerülgetett bennünket, nagyon jól esett a fejünkre öntött víz. A frissítőállomások "legénysége" nagyon kitett magáért. Újabb hőguta, míg el nem értünk a Vadálló-kövek meredélyéhez. Ági az árnyékban és a meredélyt látva új erőre kapott és eltáncolt fölfelé. Én a magam tempójában caplattam fellfelé. Nem túl lassan, de nem is táncolva. A kilátás pazar. Jobbra szemben Dobogókő és az út, ahol lezúdultunk. Előttünk, mellettünk a Vadálló-kövek sziklái, melyek közül Zita halált megvető bátorsággal mászott fel a legmagasabbra, mikor Imóval és Fruzsival bejáráson voltak. :) Jók ezek az emlékek, mert erőt adnak a tovább futáshoz. :) Hopp és már ott is voltam Prédikálószéken, ahonnan már igazán csak 7 km-t kellett trappolni. Ágival szépen csurogtunk lefelé, néhol egy kis hullámzás keretében fölkapaszkodva egy-két kisebb nagyobb emelkedőre még. :) Aztán Kisrigó. Célba értem 6 óra 22 perc alatt. A tavalyi 7 óra 15 perchez képest ez sokkal jobb lett. Hála a sok kedves edzőtársnak, akik időt és energiát nem kímélve trappoltak velem hegyen és völgyön, Szigeten és Rómain. Név szerint : Anita és Zita, Dávid és Atesz, na meg Imókánk a telepmalatonista telepfutó cipőben. :)

Még egy fájó emlék azért velem volt az úton. Kedves Tibi barátom 1 hete halt meg az Annapurnán. Nagyon sokszor eszembe jutott, főleg a nagy meredekségeken, hiszen  márciusban együtt túrasíztünk a nagyon meredek piros és fekete sípályákon Raurisban. Együtt küzdöttük fel magunkat a nagy meredekségen, hogy edzünk. Ő az Annapurnára én terepversenyekre.  Nagyon fáj a szívem, lelkem, hogy többet már nem mászhatunk, sízhetünk, futhatunk együtt. Egy kedves baráttal kevesebb lettem. De emléke örökre a szívemben marad, így mintha ő is ott lett volna velem.