Hogy néz ki egy átlagos napi edzésprogramod és étrended?
Az étkezésemért felelős szakember szerint ha a nap folyamán bármikor éhesnek érzem magam, akkor nem jól csinálom a dolgom. Így szinte állandóan eszem valamit.
Általában 5:30-kor kelek. Bekapok valamit, általában egy Pop-Tart*-ot, gyümölcsöt és narancslét. Aztán elmegyek a reggeli edzésre, ahol 6:00-8:30 között úszom. Aztán jöhet a reggeli: 4 tojás, 3 amerikai palacsinta, 2 tál müzli, két gyümölcs, két pohár tej, narancslé és egy kis zabpehely. Két órával a reggeli után mogyoróvajas-dzsemes szendvicset eszem tízóraira. Ebédre általában csirkét és tésztát.
A reggeli és a délutáni úszóedzés között először súlyt emelünk, majd délután 2 és 3 óra között szárazedzést végzünk, ez általában futást vagy erősítést jelent. Aztán 3-tól 5:30-ig megint úszunk. Edzés alatt megiszom két üveg Gatorade-et, és utána még egy fehérjeturmixot. Vacsorára aztán jöhet egy jó nagy (40-50 dekás) steak, tört kumplival, salátával, és egy hideg sör. Végül, mielőtt lefeküdnék, még megeszem két mogyoróvajas-dzsemes szendvicset.

Edzőtáborban mi a program?
Ott is általában napi két úszóedzésünk van. Legutóbb Colorado-ban 18 edzés volt 9 vagy 10 nap alatt.

Van kedvenc gyakorlatod?
A hasizmozást szeretem. Van egy olyan gyakorlatunk, ahol 50 felülést követ 50 hasprés, majd 50 felülés - 50 hasprés - 50 felülés. Aztán rögtön utána kezdjük a lábemeléseket. Naponta több mint 200 felülést és 500 hasprést csinálok.

Hasizomszemle: Sullivan, Lochte, Phelps és Hackett

Milyen zene indít be?
Általában a rap. Sokat hallgatom Lil' Wayne-t. Ha egy verseny előtt meghallgatom a "Sky's the Limit" (Határ a csillagos ég) c. számát, mindig sikerül küzdős hangulatba kerülnöm. 

Mi volt a legjobb tanács, amit valaha kaptál?
Törj a csúcsra, vagy menj haza!

És Te mit tanácsolnál a fiatal sportolóknak?
A céljaid eléréséhez sok kemény munkára és eltökéltségre van szükség. Sok áldzatot kell hozni a siker érdekében. Én korábban mindenféléket sportoltam (kosárlabda, foci, baseball, lacrosse), de ezeket fel kellett adom, mert tudtam, hogy az úszás az, amit igazán csinálni akarok. És fontos, hogy mindig legyen kitűzött célod. Nem kellenek mindig nagy célok, eltervezheted pl. azt is, hogy a mai edzésen mindenkinél gyorsabb leszel.

Lochte

Mi motivál?
Hogy még jobb legyek, és a csúcson maradjak. Erre vagyok kiéhezve, ez visz előre.

*Pop-Tart: gyümölcsöstáskához hasonlító péksütemény

Forrás: Men's Health
Képek: www.daylife.com